رقابت شدید با فولاد ارزان ایران، قیمت میلگرد در بازار عراق را به شدت تحت فشار قرار داده است. تولیدکنندگان عراقی که با مازاد عرضه و تقاضای ضعیف مواجه هستند، مجبور به کاهش قیمت‌ها برای جذب مشتریان شده‌اند.

بر اساس گزارش متال اکسپرت، قیمت میلگرد تولیدی عراق با استفاده از شمش کوره قوس الکتریکی در حال حاضر بین 650 تا 720 دلار در هر تن EXW است. این قیمت‌ها در طول یک ماه گذشته ثابت بوده است، اما برخی تخفیف‌ها تا 20 دلار در هر تن نیز ارائه می‌شود.

میلگرد تولیدی از شمش وارداتی با قیمتی بین 650 تا 655 دلار در هر تن EXW عرضه می‌شود، در حالی که قیمت میلگرد تولیدی در منطقه بصره به 600 دلار در هر تن EXW رسیده است.

فولادسازان عراقی که از کوره‌های القایی استفاده می‌کنند، میلگرد خود را با قیمت 570 دلار در هر تن EXW به فروش می‌رسانند. با این حال، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که معاملات واقعی در سطوح پایین‌تری انجام می‌شود.

یک فروشنده عراقی فولاد به متال اکسپرت گفت: «میلگرد ارزان ایران قیمت‌ها را پایین می‌آورد. تولیدکنندگان داخلی قبلاً قیمت‌ها را به 555 دلار در هر تن EXW کاهش داده‌اند، اما هنوز 30 دلار در هر تن با میلگرد ایرانی اختلاف قیمت دارند.»

در حال حاضر، میلگرد ایرانی را می‌توان با قیمتی حدود 430 تا 450 دلار در هر تن EXW خریداری کرد. این قیمت‌ها در مقایسه با 455 تا 470 دلار در هر تن EXW سه هفته پیش، نشان‌دهنده کاهش قیمت است. فولاد ترکیه نیز با قیمتی بین 585 تا 590 دلار در هر تن EXW Iskenderun عرضه می‌شود.

در بغداد، سهامداران عراقی میلگرد معمولی ایرانی را با قیمت 515 دلار در هر تن و میلگرد با کیفیت ایرانی را با قیمت 600 دلار در هر تن به فروش می‌رسانند. این قیمت‌ها در مقایسه با قیمت‌های قبلی 520 دلار در هر تن و 610 دلار در هر تن برای میلگرد معمولی و باکیفیت ایرانی، اندکی پایین‌تر است.

فولاد ترکیه نیز در انبارهای بغداد با قیمت 770 دلار در هر تن به فروش می‌رسد. این قیمت در مقایسه با 750 دلار در هر تن قیمت قبلی، افزایش یافته است.

در اربیل، میلگرد ایرانی با قیمت 525 دلار در هر تن و فولاد ترکیه با قیمت 770 دلار در هر تن عرضه می‌شود. انتظار می‌رود که مازاد عرضه و تقاضای ضعیف، در کوتاه‌مدت فشار بر قیمت میلگرد در بازار عراق را ادامه دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *